Český startup chce zlepšovat kvalitu vzduchu ve firmách či školách

Josef Tatíček a Adam Schinzel si v době prvního lockdownu uvědomili, jak významné jsou vztahy mezi kvalitou vzduchu v místnosti, produktivitou při práci na PC a zdravím. Nyní míří do světa s chytrým systémem na analýzu kvality vzduchu.

V polovině srpna se stala z brněnského studentského startupu Luftio plnohodnotná firma, která začíná prodávat svůj produkt – chytrý systém na analýzu kvality vzduchu. Stalo se tak téměř po roce a půl intenzivní práce.

Luftio se zaměřuje na místa s vysokou koncentrací osob na malém prostoru – zejména na firmy a školy.

Měří se teplota, tlak či koncentrace CO2

Zmíněný systém Luftio se skládá ze senzoru tisknutého na 3D tiskárně, měřícího nejdůležitější veličiny kvality vzduchu, a to konkrétně VOC, CO2, teplotu, tlak a vlhkost.

Mobilní aplikace je určena zaměstnancům a studentům, kteří monitorují aktuální situaci v kanceláři nebo třídě, mohou se vzdělávat a zároveň zabavit získáváním odznaků za dobrou kvalitu vzduchu.

Další částí systému je webový dashboard pro majitele a ředitele podniků, případně škol, kde vidí změřené hodnoty v celé škole nebo firmě. Následně dostanou doporučení na zlepšení kvality vzduchu, které může mít vliv na produktivitu a zdraví zaměstnanců nebo studentů.

Firma je schopna poskytovat dlouhodobé řešení pro specifické prostory jako například staré budovy v centrech měst, které nebyly projektovány s přihlédnutím k dynamicky se měnícímu klimatu zejména ve městech. Přístroj navíc dobře řeší i nastalou situaci vzhledem k epidemii koronaviru, kdy se stala kvalita vzduchu velmi sledovaným a důležitým tématem.

Startup bodoval ve známé soutěži

Práce spojená s vývojem vlastního přístroje, mobilní aplikace a webového dashboardu byla pro firmu sice náročná, ale ve finále přinesla vytoužené ovoce. Právě soustředění na software a data se ukazuje jako cesta správným směrem.

Startupu Luftio se podařilo umístit na 2. místě ve finále Soutěž a podnikej 2021, získat investici, probojovat se do finále EON Energy Globe, oslovit několik desítek zájemců a dotáhnout nápad až k finálnímu produktu.

Nyní spouští prodej ve firmách a školách s cílem upozornit na špatnou kvalitu vzduchu, pomocí dlouhodobých doporučení ji zlepšit, stejně jako zvýšit produktivitu práce a snížit nemocnost zaměstnanců. 

Zdroj: businessinfo
Ilustrační foto: pixabay.com