Otcové dcer jsou méně sexističtí a více fandí ženám, tvrdí harvardská studie

Otcové dcer jsou ochotnější přijmout do firmy ženy, v případech žen rozhodují příznivěji a mají tendenci být sociálně uvědomělejší. Dva výzkumníci z americké harvardské univerzity na základě více než tisícovky dotazníků od seniorních firemních partnerů přišli na to, že muži, kteří mají dcery, jsou při rozhodování méně sexističtí.

Výzkumníci z harvardské univerzity přišli s novým poznatkem – muži, kteří mají dcery, jsou ve svých rozhodnutích méně sexističtí. Jako šéfové také častěji přijímají ženy. Studie publikovaná americkou neziskovou organizací National Bureau of Economic Research (NBER) se zaměřila na start-upy podporované firmami s rizikovým a rozvojovým kapitálem od roku 1990.

Výzkumníci Paul Gompers, profesor na Harvard Business School, a doktorandka Sophie Wangová poslali firmám dotazník týkající se pohlaví dětí jejich seniorních partnerů. Zpět se jim vrátilo celkem 1400 odpovědí, ze kterých Gompers a Wangová usoudili, že partneři mužského pohlaví byli ochotnější přijmout ženu-investorku, jestliže měli dceru.

Kromě toho firmy, které byly nakloněny „efektu dcer“, dostávaly o tři procenta více zpět na svých investicích. Například generální ředitelé s dcerami jsou sociálně uvědomělejší a soudci s dcerami rozhodují příznivěji v případech žen, citoval Huffington Post. Z toho vyplývá, že otcovství dcer prospívá ženám, podnikání i celkově společnosti. Výsledek výzkumu však dokazuje také teorii, že muži musí mít silnou vazbu k ženám, aby byli vůči ostatním ženám empatičtí.

Zdroj: Aktualně.cz