Česká firma je mezi nejlepšími evropskými startupy

Česká bionanotechnologická společnost InoCure se stala jedním z vítězů 3. ročníku EIT Health InnoStars Awards (2019) pro firmy z jižní, střední a východní Evropy a získala 25 000 “chytrých” eur.

Porotu zaujala produktem DifMATRIX – první aktivní 3D buněčnou kultivační membránou, která umožňuje rychlé a spolehlivé preklinické testování.

Ze 116 uchazečů ze střední, východní a jižní Evropy bylo vybráno 15 vítězů, které vybrala zmíněná odborná porota. Pět vítězných startupů je z Portugalska, dva z Maďarska, Polska a Lotyšska. Jedním oceněným se mohou pochlubit Česká republika, Litva, Itálie a Rumunsko.

Tyto startupy dostanou 25 000 eur na další rozvoj. Poskytnut jim bude také individuální mentoring na čtyři měsíce a mají možnost zúčastnit se dvou bootcampů v Evropě.

Další ceny pro finalisty

Pro vítěze zorganizuje EIT Health InnoStars i tři hodnotící rozhovory s potenciálními zákazníky, investory a partnery. Po čtyřměsíčním programu bude vybráno deset finalistů, kteří se v listopadu zúčastní finále InnoStars Awards, aby se ucházeli o tři nejvyšší ceny: dalších 25 000 eur, 15 nebo 10 tisíc eur.

„Stále více startupů z regionů, zapojených do Regionálního inovačního programu, se úspěšně uchází o prestižní evropské inovační programy, jako jsou InnoStars Awards," uvedla Monika Toth, programová manažerka EIT Health InnoStars RIS. „V této části Evropy je působivá skupina talentů, kteří mají dovednosti a vědomosti pro vytváření a rozvoj inovací v oblasti zdravotní péče," doplnila.

Program InnoStars Awards je otevřen pro mikropodniky a malé podniky, spin-off firmy a startupy, které již mají prototyp nebo takzvaný minimální realizovatelný produkt.

Matej Buzgo, spoluzakladatel InoCure, hodnotí InnoStars Awards pozitivně: “Účast v programu nám pomohla. Poznali jsme spoustu zajímavých týmů a navázali jsme nejrůznější kontakty. Také jsme získali další pohled na to, jak prodat a komunikovat náš projekt z jiného kulturního pohledu. Například lidé z jižní Evropy jsou temperamentnější, a my tomu musíme přizpůsobit i náš pitch."

Zdroj: businessinfo.cz, TZ EIT Health